Hier onder een korte samenvatting van veranderingen m.b.t. MijnPortaal.
Sept 2023
Direct opdracht geven
Directe goedkeuring voor facturabele werkzaamheden via onze Direct regelen contactformulieren
We zijn verheugd u op de hoogte te brengen van een nieuwe en handige functie die we hebben toegevoegd aan ons serviceproces. Vanaf nu kunt u direct akkoord geven voor bepaalde opdrachten met betrekking tot facturabele werkzaamheden via ons vertrouwde contactformulieren.
Hoe werkt het?
Wanneer u b.v. een consultant nodig heeft voor specifieke werkzaamheden, kunt u de benodigde uren en details invullen op ons contactformulier, net zoals u gewend bent. Of wanneer uw personen wilt aanmelden of afmelden voor de cloudomgeving.
Wat nieuw is, is dat dat u nu direct akkoord dient te geven voor de opdracht (incl. bijhorende kosten).
Dit betekent dat zodra wij uw aanvraag ontvangen, we direct aan de slag kunnen gaan, zonder vertraging in het goedkeuringsproces.
2. Vul de vereiste informatie in, inclusief benodigde begroting.
3. Vink het vakje aan om direct akkoord te geven voor de opdracht.
4. Verzend het formulier.
We zijn enthousiast over deze verbetering in ons proces en geloven dat het uw ervaring met onze service zal verbeteren. Uw feedback is waardevol voor ons, dus aarzel niet om ons te laten weten hoe deze nieuwe functie voor u werkt.
Nov/Dec2022
Contactformulieren
Het Supportcall formulier is 'verdwenen'. Er zijn nu meerdere contactformulieren aanwezig onder de menoptie Contact. Daar o.a. ook de formulieren voor support maar ook fomulieren waarbij de melding direct naar de afdeling gaat die de melding in behandeling neemt. Zie o.a. Contact (formulieren)
2020
Klantportaal -> MijnPortaal
Het klantportaal heet vanaf heden MijnPortaal.
Sept 2018
Inloggen vanuit REMS
Naast de 'gewone' inlogmogelijkheid op MijnPortaal zijn er ook mogelijkheden aanwezig om vanuit REMS direct door te starten naar MijnPortaal. I.v.m. AVG zijn hier echter veranderingen in aangebracht als het gaat om toegang tot bepaalde functies/mogelijkheden binnen MijnPortaal.
De 2 mogelijkheden om vanuit REMS naar MijnPortaal te gaan zijn:
1: Voor elke gebuiker: Het 'lampje'.
Via deze optie krijgt u (alleen) toegang tot de Knowledgebase van MijnPortaal. U ziet wel de optie Support call staan. Echter (indien u nog niet ingelogd bent) als u daar op klikt vraagt MijnPortaal om in te loggen .
2: Voor gebruikers met applicatiebeheerder rechten: Via F8 scherm de Support knop.
Let op! Indien u nog niet ingelogd bent start MijnPortaal de login op. U dient eerst in te loggen! Naast de optie die u ook krijgt via het 'lampje' heeft u nu geheel toegang tot MijnPortaal. O.a.:
U kunt het Support call formulier gebruiken om een vraag of probleem aan te brengen wanneer u het antwoord of de oplossing niet kunt terug vinden in de knowledgebase.
U krijgt inzicht in welke meldingen allemaal nog lopen en wat status van die meldingen zijn.
U kunt zien of u de laatste versie/servicepack of hotfix heeft van REMS
U kunt de laatste nieuwtjes zien
Tip! Als u uw inloggegevens opslaat op uw internetbrowser, kunt u (indien weer uitgelogd) volgende keer met 1 klik weer inloggen.
Ga naar uitleg start voor hoe het scherm na het inloggen eruit ziet.
April2018
Support call formulier aanpassing Melding(detail)scherm aanpassing
Bij het aanbrengen van uw vraag of probleem kunt u nu direct ook afbeeldingen mee sturen in 'uw verhaal'
De mogelijkheid om dit via een aparte bijlage te sturen blijft ook bestaan.
Let op! Bijlagen meeverstuurd via Support call formulier of Reageer knop, kunt u hierdoor ook terug zien op MijnPortaal bij uw melding. Wanneer meegestuurd direct bij Support call formulier, staat dit bovenin. Wanneer meegestuurd via een Reageer actie, ziet u het terug in de kolom van de actie. Klik hier om naar beschrijving te gaan van het meldingscherm.
Met deze optie heeft u de mogelijkheid direct een interne mailing te versturen van het probleem of vraag welke u aanbrengt via het Support call formulier. De eerste bevestigings mail wordt dan ook verstuurd naar degene die u aangeeft als Verstuur kopie naar
jan 2018
Knowledge base uitbreiding
Naast FAQ's plaatsen we ook de release items van de nieuwste versie/servicepack of hotfix documentatie in de knowledge base Elke software aanpassing vindt u hierdoor terug in de knowledge base en indien u een zoekactie uitvoert in de knowledgebase kunt u hier ook resultaten uit krijgen. Bij de zoekresultaten is aangegeven of het dan gaat om een FAQ of om een Update KB-item. Daarnaast op de startpagina van de knowlede base zijn een aantal selecties direct zichtbaar:
De laatste toegevoegde software aanpassingen (Update)
De laatste toegevoegde handleidingen (handleidingen voor speficieke functionaliteiten of proces is ook nieuw binnen de KB)
jan 2018
Releasehandleidingen niet meer als pdf download maar direct in de database van MijnPortaal.
Via de menuoptie Documenten is er een nieuwe manier van bekijken release documentatie.
De 'oude' manier betreft documentatie die u download via de PDF icoon
De nieuwe manier geeft een plus teken welke u kunt aanklikken. (deze heeft ook nog een print of opslaan als pdf optie)
Na het aanklikken biedt MijnPortaal u op overzichtelijke manier de software changes aan, van betreffende release, servicepack of hotfix.
B.v. als u klikt op het plus teken bij 38C0508, biedt het portaal onderstaand overzicht aan.
U ziet daar (rood omrand) ook een fix staan vanuit 38C0424.
Deze geeft het portaal ook in dit overzicht weer, omdat voor de 38C05 versie geldt dat deze fix aanwezig is vanaf 38C0508.
Hierdoor heeft u in 1 ‘document’ direct inzicht in welke aanpassingen er allemaal zijn. I.p.v. dat u daarvoor meerdere hotfix documentatie dient te bekijken.
Nog een extra voordeel van deze nieuwe manier van aanbieden:
Deze nieuwe manier biedt als voordeel dat wanneer u zoekt in de Knowledgebase (KB) van MijnPortaal, de KB ook door deze documentatie zoekt.
Daardoor informeert MijnPortaal u ook direct of er reeds een oplossing aanwezig is voor uw probleem.
We adviseren daarom ook altijd eerst in de knowledge base te kijken voordat u eventueel (via het Support Call formulier) een vraag of probleem aanbrengt.
Vanaf REMS 38C05 bieden we deze optie aan. Klik hier om naar Documenten uitleg te gaan.
jan 2018
Paswoord aanpassen
U kunt vanaf nu zelf u wachtwoord aanpassen voor uw login in MijnPortaal.